Klima czy nie klima- oto jest pytanie

dynkuCzasy kiedy klimatyzacja była domeną bogaczy się skończyły, dzisiejsze ceny urządzeń są przystępne dla większej ilości społeczeństwa. Nie tylko nowo budowane budynki są wyposażone w klimatyzacje, ponieważ bardzo dużo osób dec

Klima czy nie klima- oto jest pytanie klimatyzacja gdańsk
Produkcja cieplna budynku może ulec dużej poprawie po zamontowaniu klimatyzacji. Ale czy warto inwestować w , oczywiście, że tak- krótko o tym czemu.

Montaż klimatyzacji w gotowym budynku

Czasy kiedy klimatyzacja była domeną bogaczy się skończyły, dzisiejsze ceny urządzeń są przystępne dla większej ilości społeczeństwa. Nie tylko nowo budowane budynki są wyposażone w klimatyzacje, ponieważ bardzo dużo osób decyduje się na klimatyzację również w starszych budynkach. Głownie ze względu na wygodę późniejszego użytkowania budynku.

Montaż klimatyzacji w gotowym budynku jest dość skomplikowany i z pewnością nie będzie wyglądało to tak estetycznie jak w przypadku klimatyzacji montowanej w trakcie budowy w budynku, który został zaprojektowany z uwzględnieniem miejsca dla klimatyzatora. Cena takiej modernizacji może zamknąć się w pięciu tysiącach, ale ostateczna wycena zależy głównie od wyboru urządzenia, jego przeznaczenia i jakości.


Różne rodzaje klimy

Klimatyzacja dzieli się na różne rodzaje, są klimatyzatory stojące, stacjonarne, przy sufitowe itp. Każdy oczywiście spełnia podstawową funkcję tego typu urządzeń, czyli klimatyzuje. Każdy typ klimatyzacji nadaje się jednak do różnych zastosowań. Nie zawsze też można użyć danego rodzaju klimatyzacji z różnych powodów.

Najlepiej zainteresować się kwestią klimy już na etapie budowy budynku, nie zawsze jednak jest to możliwe, a czasami zwyczajnie nie pomyśleliśmy o tym. Oczywiście można zamontować większość typów klimatyzatorów w już gotowych budynkach, jednak niesie to za sobą pewne ograniczenia i dlatego warto poznać opinię fachowca.


Czynniki chłodzące

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnym układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja



© 2019 http://domexokna.opole.pl/