Naprawa auta - nie taka prosta sprawa

zo ważny jest oczywiście stan techniczny danego pojazdu i jeśli chcemy, by był on dobry, konieczne będzie częste serwisowanie auta w sprawdzonych zakładach mechanicznych. Najlepiej oczywiście będzie, jeśli znajdziemy sprawdzone mi

Naprawa auta - nie taka prosta sprawa

Czy warto regularnie serwisować samochód?

Aby samochód zachował sprawność przez wiele lat, warto odpowiednio się nim zajmować w każdej sytuacji. Oprócz jego wyglądu zewnętrznego, bardzo ważny jest oczywiście stan techniczny danego pojazdu i jeśli chcemy, by był on dobry, konieczne będzie częste serwisowanie auta w sprawdzonych zakładach mechanicznych. Najlepiej oczywiście będzie, jeśli znajdziemy sprawdzone miejsce i będziemy trzymać się go przez cały czas. Dzięki temu konkretni specjaliści będą wiedzieć jak zająć się naszym autem, a w ten sposób zawsze będzie ono gotowe do użytku. Regularne serwisowanie samochodu pozwoli nam uniknąć problemów oraz sprawi, że nie będziemy musieli szybko zastanawiać się nad zakupem nowego pojazdu.


Elektryczność w pojeździe - akumulator

Akumulator elektryczny (ogniwo wtórne) ? rodzaj ogniwa galwanicznego, które może być wielokrotnie użytkowane i ładowane prądem elektrycznym (w przeciwieństwie do ogniw pierwotnych, których nie można ładować). Wszystkie rodzaje akumulatorów elektrycznych gromadzą i później uwalniają energię elektryczną dzięki odwracalnym reakcjom chemicznym zachodzącym w elektrolicie oraz na styku elektrolitu i elektrod.

W akumulatorach występują dwa cykle pracy

ładowanie, w czasie którego akumulator jest odbiornikiem energii elektrycznej, wewnątrz akumulatora energia elektryczna jest przetwarzana na energię chemiczną
pobór energii z akumulatora (praca) ? urządzenie staje się źródłem prądu elektrycznego na skutek przemiany energii chemicznej na energię elektryczną; rezultatem poboru energii jest stopniowe rozładowywanie akumulatora

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_elektryczny


Różne typy potencjometrów

Wykonuje się także potencjometry sprzężone podwójne (dwa identyczne elektrycznie potencjometry na wspólnej osi ? przydatne szczególnie przy urządzeniach stereofonicznych), potencjometry sprzężone współosiowe (dwa różne potencjometry, jeden uruchamiany osią wewnętrzną, drugi uruchamiany współosiową tuleją ? takie potencjometry wykorzystywane bywają w urządzeniach audio, kiedy podwójną gałką reguluje się np. siłę głosu i barwę głosu) oraz wieloobrotowe (precyzyjne). Do potencjometru bywa także czasem zamocowany wyłącznik elektryczny, uruchamiany krzywką przykręconą do osi potencjometru. Takie rozwiązanie umożliwia włączanie i wyłączanie urządzenia elektronicznego w skrajnym położeniu obrotu osi potencjometru ? najczęściej w takim, w którym siła głosu jest minimalna. Podobnie, kiedy potencjometrem płynnie steruje się obrotami silnika elektrycznego ? wówczas wyłączanie silnika odbywa się przy skrajnie małych jego obrotach.

Ze względu na zależność oporu od położenia ślizgacza wyróżnia się potencjometry liniowe (typ A) gdzie opór liniowo zależy od położenia suwaka, logarytmiczne o zależności logarytmicznej (typ B) ze względu na wykładniczą czułość ucha (w ten sposób człowiek ma wrażenie, że głośność regulowana jest w sposób liniowy) stosowane do regulacji głośności, oraz o charakterystyce wykładniczej (typ C). W niektórych krajach stosuje się odwrotnie oznaczenia literowe A i B.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Potencjometr



© 2019 http://domexokna.opole.pl/